Saturday 8 August 2015

MENCARI AIR

       Air merupakan keperluan bagi setiap kehidupan.  Saya telah menggali sebuah perigi salah satu kebun saya.Oleh kerana saya mempunyai tiga bidang kebun yang tidak berdekatan di antara satu sama lain, maka saya terpaksa mengali tiga buah perigi.  Mengali perigi ini nampak mudah, tapi jika tidak mempunyai kepakaran ianya amat sukar.  Saya berpengalaman melihat sendiri kerana salah satu perigi yang di gali oleh kumpulan yang kuat bekerja tetapi tidak mempunyai kepakaran (skill).  Jadi perigi yang digali menjadi senget....haha

   

Dua orang ini merupakan pakar mengali perigi,
mereka lambat sedikit tapi teliti



Anak dan isteri juga turut membantu...


Bayangkan dengan menggunakan cangkul, timba dan tali....


Sepuluh gelung kedalaman 30 kaki dapat di gali...... 





No comments:

Post a Comment