Monday 13 October 2014

Anak-anak Pokok Limau Purut



Setelah kian lama saya menunggu pesanan anak-anak limau purut yang telah di tempah dan di bayar, akhirnya tiba juga selepas beberapa kali menalifon dan akhir sekali saya telah pergi sendiri dan bersemuka dengan penjual anak-anak pokok ini. 
            Saya telah nyatakan pada mereka agar menggunakan lori yang kecil kerana jalan kampong yang sempit tetapi yang datang adalah lori trailer.  Muatan hanya 25% peratus dari ruang yang ada.  Dah le saya kena bayar RM800 lagi kerana pengangkutan.  Saya terpaksa meletakkan anak-anak pokok ini di rumah mertua saya yang terletak 1 km dari kebun saya.  Walaupun tak jauh, bayangkan nak mengangkut 1,000 pokok dalam kereta proton aeroback saya ni. Ini semua adalah dugaan yang terpaksa di terima.



Anak-anak pokok limau purut yang segar


Pekerja pun nak bergambar juga...hehe
 

Anak pokok limau purut yang kira-kira sekaki begitu segar tetapi sebenarnya
telah lebih dari 10-12 bulan dalam polibeg ni.


No comments:

Post a Comment